Politica de Confidențialitate

  1. 1. CINE SUNTEM


    Operatorul de date este Dan Air (AOC) S.R.L. o societate comercială cu răspundere limitată, cu sediul social în BUCUREȘTI, sector 1, Str. STR. GÂRLEI, Nr. 190A, EUID: nr. J40/4944/2017, cod fiscal: RO 37359977, AOC: nr. RO-064, contact DPO@DANAIR.AERO („Dan Air” sau „Societatea”). Vă rugăm să utilizați această adresă de e-mail exclusiv pentru probleme legate de protecția datelor cu caracter personal. Alte solicitări nu vor fi luate în considerare.

    Tariful pentru călătoria înscrisă pe Biletul Electronic este sub rezerva modificării acestuia de către Dan Air înaintea începerii călătoriei. Pentru mai multe informații referitoare la Societate, vă rugam să vizitați http://www.danair.aero/.


    2. CE TIP DE DATE CU CARACTER PERSONAL PRELUCRAM, IN CE SCOPURI SI IN BAZA CAROR TEMEIURI?


    În procesul de administrare a prezentului site web, Societatea va colecta anumite informații („date cu caracter personal”) în legătură cu persoane fizice identificate sau care pot duce la identificarea unor persoane fizice, care sunt furnizate de utilizatorii prezentului site web direct (de exemplu, nume, prenume, adresa poștală, adresa de e-mail, număr de telefon, data de naștere, etc.) sau indirect (de exemplu, adresa IP).

    Vom prelucra datele cu caracter personal în următoarele scopuri, în baza temeiurilor legale indicate pentru fiecare dintre acestea:


    2.1. Navigarea pe site-ul web. Utilizarea cookie-urilor


    Atunci când vizitați site-ul nostru web, utilizăm cookie-uri pentru a colecta automat informații cu caracter tehnic care pot identifica utilizatorul, cum ar fi adresa IP, tipul de browser de internet folosit pentru navigarea pe site-ul nostru web, sistemul dumneavoastră de operare, denumirea domeniului sau gazda domeniului prin intermediul căruia utilizatorul navighează pe site-ul web.


    Principalul scop al utilizării cookie-urilor este să vă ajute să aveți parte de o experiență de navigare îmbunătățită și, de asemenea, în scopuri de publicitate, pentru a vă putea oferi un conținut individualizat și adaptat intereselor și preferințelor dumneavoastră.


    Drept urmare, în măsura în care v-ați exprimat acordul cu privire la utilizarea cookie-urilor, le vom utiliza pentru a vă oferi o experiență personalizată și relevantă de navigare pe site-ul nostru web și pentru a înțelege modul în care interacționați cu conținutul nostru publicitar.


    Pentru mai multe informații despre utilizarea cookie-urilor pe acest site web și scopurile în care acestea sunt utilizate, precum și cu privire la posibilitățile de a controla și/sau dezactiva cookie-urile, vă rugăm să consultați Politica noastră referitoare la cookie-uri, disponibilă aici (https://danair.ro/politica-cookie).


    2.2. Răspunsul la întrebările, solicitările sau reclamațiile dumneavoastră


    Vom prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal, precum nume, prenume, adresa de e-mail, numărul de telefon și orice alte informații sau detalii pe care ni le veți putea furniza în cadrul corespondentei, pentru comunicarea cu dvs. referitoare la derularea serviciilor achiziționate (posibile modificări de orar/anulări de zbor, modificări ale altor servicii achiziționate, gestionarea reclamațiilor și procesarea despăgubirilor în situații excepționale), în funcție de canalul de comunicare prin care ne contactați, conform descrierii de mai jos.


    Scop Temei legal Durată
    Oferirea de răspunsuri la întrebările, reclamațiile sau solicitările dumneavoastră prin corespondența electronică (e-mail) sau telefon Prelucrarea are la bază un interes legitim, permitandu-ne să oferim răspunsuri la întrebările, reclamațiile sau solicitările dumneavoastră. Obligație legală, intemeindu-ne pe legislația privind protecția consumatorului. Obligație contractuală, în baza contractului de vânzare. 7 ani, care includ cea mai îndelungată durată de prescripție din sistemele de drept aplicabile (6 ani), la care adaugăm un an sub titlu de termen de tranziție

    2.3. Campanii promoționale


    Vom prelucra date cu caracter personal colectate de la dumneavoastră prin completarea formularelor de participare de pe site-ul nostru web sau alte formulare similare pentru a organiza campanii promoționale și/sau concursuri, sau pentru a acorda premii câștigătorilor campaniilor promoționale, precum și pentru a analiza eficacitatea campaniilor noastre promoționale.


    În cazul în care vom colecta date precum seria și numărul cărții de identitate sau codul numeric personal, acestea vor fi colectate și folosite în scopul de mai sus doar pentru a ne conforma obligațiilor fiscale legate de premiile acordate câștigătorilor campaniilor și/sau concursurilor. Participarea dumneavoastră la astfel de campanii promoționale și/sau concursuri este voluntară. Drept urmare, dumneavoastră decideți daca să ne oferiți datele dumneavoastră cu caracter personal, prin completarea formularelor de participare pe site-ul nostru web sau a altor formulare similare prevăzute de regulamentele campaniilor promoționale sau ale concursurilor.


    Scop Temei legal Durată
    Organizarea campaniilor promoționale și/sau a concursurilor Obligație contractuală (regulament companie/concurs) 7 ani, care includ cea mai îndelungată durată de prescripție din sistemele de drept aplicabile (6 ani), la care adaugăm un an sub titlu de termen de tranziție
    Prelucrarea datelor câștigătorilor campaniilor promoționale în scopul acordării premiului și, de asemenea, în scopul respectării cerințelor legale fiscale. Obligație contractuală; Obligație legală 10 ani, în temeiul prevederilor legii fiscale
    Comunicări de marketing cu privire la serviciile/ produsele partenerilor contractuali Nume și prenume, Adresa de e-mail, Număr de telefon 2 ani sau până la retragerea consimțământului

    Nu vom publica pe site-ul nostru web numele, prenumele, fotografia sau alte date cu caracter personal ale câștigătorilor campaniei promoționale și/sau concursului, decât dacă persoana vizată ne-a oferit consimțământul său în acest sens.


    2.4. Comunicări de marketing direct


    Putem prelucra datele cu caracter personal pentru a vă informa despre produsele și serviciile noastre, oferte promoționale și pentru abonarea la buletinele informative (Newsletter). Ca regulă generală, aceste date cu caracter personal vor fi prelucrate în scopuri de marketing direct doar cu consimțământul dumneavoastră și prin utilizarea canalelor de comunicare (de ex. e-mail, sms etc.) cu care ați fost de acord atunci când v-ați exprimat consimțământul. Cu toate acestea, în măsura în care ne-ați comunicat adresa dumneavoastră de e-mail cu ocazia achiziționării unui produs sau serviciu de la noi, putem folosi adresa de e-mail, în conformitate cu prevederile legale în vigoare care ne permit să vă transmitem comunicări comerciale cu privire la produse sau servicii similare, pe baza interesului nostru legitim în acest sens; în acest caz, la obținerea adresei de e-mail de la dumneavoastră și ulterior, odată cu fiecare mesaj de marketing pe care vi-l putem trimite, vă vom oferi posibilitatea de a vă opune acestei utilizări a adresei de e-mail (dezabonare).


    Scop Categorii de date prelucrate Temei legal Durată
    Comunicări comerciale cu privire la produse sau servicii similare Adresa de e-mail furnizată cu ocazia achiziționării unui produs sau serviciu de la Societate Interes legitim 2 ani
    Alte comunicări de marketing direct Astfel cum acestea au fost furnizate de către persoana vizată la exprimarea consimțământului sau, de ex. nume și prenume, adresă de e-mail, număr de telefon Consimțământ 2 ani sau până la retragerea consimțământului
    Comunicări de marketing referitoare la serviciile/ produsele partenerilor contractuali Nume și prenume, Adresa de e-mail, Număr de telefon Consimțământ 2 ani sau până la retragerea consimțământului

    2.5. Sondaje, studii referitoare la satisfacția clienților și feedback de la clienți


    Vom prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal atunci când decideți să participați la sondajele sau studiile noastre de piață, la anchetele privind gradul de satisfacție a clientului sau când ne furnizați feedback cu privire la produsele și serviciile noastre. Astfel de date cu caracter personal vor fi prelucrate în scopul de mai sus doar pe baza consimțământului dumneavoastră, având, de asemenea, în vedere și interesul nostru legitim de a ne ajuta să înțelegem nevoile și așteptările clienților cu privire la produsele și serviciile noastre.


    Participarea dumneavoastră la astfel de sondaje sau studii de piață este voluntara. În consecință, este alegerea dumneavoastră daca ne furnizați sau nu datele cu caracter personal (precum nume și prenume, informații privind preferințele și obiceiurile de cumpărare sau alte date cu caracter personal), prin completarea formularelor de participare de pe site-ul nostru web sau alte formulare similare furnizate în cadrul respectivelor sondaje sau studii.


    Scop Temei legal Durată
    Sondaje sau studii de piață, anchete privind gradul de satisfacție a clientului sau când ne furnizați feedback cu privire la produsele și serviciile noastre Consimțământ Interes legitim, pentru anchetarea gradului de satisfacție și îmbunătățirea experienței clientului, pentru îmbunătățirea serviciilor și a portofoliului de servicii. 2 ani sau până la retragerea consimțământului

    2.6. Luarea deciziilor în mod automat și crearea de profiluri în mod automat


    Datele cu caracter personal la care se face referire în prezenta sunt supuse unor procese decizionale automatizate, inclusiv crearea de profiluri.

    Logica implicată de prelucrare este îmbunătățirea experienței de cumpărare a serviciilor Societății și dezvoltarea portofoliului de servicii al Societății.

    Scopul acestui tip de prelucrare este:


    Scop Temei legal Durată
    Vom retine și evalua informațiile privitoare la cele mai recente vizite de pe site-ul nostru web și cum navigați prin diferite secțiuni ale site-ului nostru în scopuri analitice, pentru a înțelege modul în care persoanele utilizează site-ul nostru web pentru a-l putea face mai intuitiv Interes legitim 2 ani
    Vom menține o evidență a articolelor și paginilor de pe site-ul nostru web pe care le-ați accesat și vom utiliza respectiva informație pentru a vă adresa pe acest site publicitate care este relevantă pentru interesele dumneavoastră, pe care le-am identificat în baza articolelor pe care le-ați citit Interes legitim 2 ani

    2.7. Vânzarea biletelor de avion și/sau a serviciilor asociate


    Pentru achiziționarea produselor și serviciilor, atât proprii, cât și ale partenerilor noștri contractuali, oferite de noi, vă informam că vă prelucram următoarele date cu caracter personal: nume, prenume, naționalitate, tip pasager (sex, adult/copil), adresa de domiciliu, adresa de e-mail, număr de telefon, adresă IP, număr pașaport sau alte numere și detalii ale documentului de identitate recunoscut, tip card, număr card, nume deținător card, număr de securitate al cardului sau alte detalii de plată, condiții medicale (pentru pasagerii care solicită servicii/asistențe speciale de transport), după cum urmează:


    Scop Temei legal Durată
    Vânzarea biletelor de avion și/ sau a serviciilor asociate Obligație contractuală 7 ani, care includ cea mai îndelungată durată de prescripție din sistemele de drept aplicabile (6 ani), la care adaugăm un an sub titlu de termen de tranziție
    Înregistrarea solicitărilor de modificare a biletelor de avion și operarea acestora Obligație contractuală 7 ani, care includ cea mai îndelungată durata de prescripție din sistemele de drept aplicabile (6 ani), la care adaugăm un an sub titlu de termen de tranziție
    Achiziția de produse și servicii de la terti, prin intermediul website-ului nostru Obligație contractuală 3 ani

    2.8. Facturarea și gestionarea plăților


    În contextul achiziționării produselor și serviciilor, noi prelucrăm date cu caracter personal în vederea îndeplinirii următoarelor scopuri: emitere facturi (inclusiv electronice), efectuarea plăților, inclusiv dar nelimitat la rambursări și despăgubiri, precum și gestionarea tranzacțiilor în numerar și colectăm în acest sens, date cu caracater personal precum: nume, prenume, cod numeric personal / număr de identificare național, serie și număr document de identitate, data emiterii și data expirării documentului de identitate, data și locul nașterii, adresa, număr de telefon, adresa de e-mail, date bancare, cetățenie, sex.


    Scop Temei legal Durată
    Emitere facturi (inclusiv electronice), efectuarea plăților, inclusiv dar nelimitat la rambursări și despăgubiri, precum și gestionarea tranzacțiilor în numerar Obligație contractuală; Obligație legală 10 ani

    2.9. Prelucrarea datelor reprezentanților partenerilor contractuali implicați în derularea contractelor cu Societatea și/sau reprezentanților autorităților publice


    Dacă sunteți persoana de contact a partenerilor, a potențialilor parteneri sau a autorităților publice cu care interacționează Societatea în derularea contractelor, Societatea prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal astfel:

    • Pentru inițierea sau desfășurarea relației contractuale dintre Societate și parteneri sau potențiali parteneri; • Pentru inițierea sau desfășurarea relațiilor dintre Societate și reprezentanții autorităților publice cu care interacționează în derularea activității curente.

    Prelucrarea datelor dumneavoastră pentru acest scop are la baza interesul legitim al Societății de a iniția și desfășură relațiile contractuale și/sau cu autoritățile publice în derularea activității Societății în contextul oferirii produselor și serviciilor Societății. Refuzul furnizării datelor pentru acest scop poate avea drept consecinte imposibilitatea Societății de a-și desfășura activitatea.


    Scop Categorii de date prelucrate Temei legal Durată
    Inițierea sau desfășurarea relației contractuale dintre Societate și parteneri sau potențiali parteneri Nume, prenume, adresa, adresa de e-mail, număr de telefon, funcție, semnătură Interes legitim Pe durata desfășurării relațiilor contractuale, dar nu mai mult de 4 ani de la încetarea relațiilor contractuale
    Inițierea sau desfășurarea relațiilor dintre Societate și reprezentanții autorităților publice cu care interacționează în derularea activității curente Nume, prenume, adresă, adresă de e-mail, număr de telefon, funcție, semnătură Interes legitim; Obligație legală Pe durata prevăzută de dispozițiile legii arhivelor

    2.10. Crearea contului Dan Air


    Vom prelucra datele dumneavoastră personale, cum ar fi nume, prenume, adresa e-mail, țara de reședintă și orice alte informații sau detalii pe care ni le puteți furniza în timpul formalităților de înregistrare pentru crearea contului Dan Air pe site-ul nostru. Decizia de a crea un cont personal Dan Air este voluntară. Prin urmare, este alegerea dumneavoastră să decideți daca ne oferiți date cu caracter personal, completând formalitățile de înregistrare de pe site-ul nostru.


    Scop Temei legal Durată
    Crearea unui cont Dan Air Procesarea se bazează pe acordul subiectului pentru crearea contului. 2 ani sau pana la retragerea consimțământului

    2.11. Responsabilitate socială


    Pentru desfășurarea programelor de responsabilitate socială prelucrăm date cu caracter personal în scopul acordării biletelor de avion pentru cazuri speciale precum situații medicale, repatrierea persoanelor decedate.

    Prelucrarea datelor dumneavoastră pentru acest scop se întemeiază pe obligația contractuală în baza contractelor încheiate de către Societate cu persoanele care solicită sprijinul Societății în astfel de situații. Refuzul furnizării datelor pentru acest scop poate avea drept consecințe imposibilitatea Societății de a-și desfășură activitatea.

    Datele dumneavoastră sunt păstrate pentru îndeplinirea acestui scop pentru o perioadă de 4 ani, după expirarea căreia aceste date vor fi șterse.


    3. CUI DIVULGĂM DATELE DUMNEAVOASTRĂ CU CARCATER PERSONAL?


    Pentru a atinge scopurile descrise mai sus, Societatea utilizează serviciile mai multor parteneri contractuali. Unii dintre ei au calitatea de persoane împuternicite, cum ar fi agenții de turism și societăți revanzatoare, furnizori de servicii de la care ați achiziționat prin intermediul nostru (e.g. servicii de transfer rutier, servicii rent-a-car), companii de operare la sol și autorități aeroportuare, instituții bancare și procesatori de plăți, sisteme globale de distribuție, furnizori de servicii IT, software și mentenenta, ce își desfășoară activitatea comercială în Uniunea Europeană, cât și în afara Uniunii Europene, iar acestora le pot fi furnizate datele dumneavoastră cu caracter personal pentru a fi utilizate în limitele obligațiilor pe care și le-au asumat față de Societate. Datele cu caracter personal pe care le divulgăm către persoanele împuternicite de noi, sunt limitate la informațiile cu caracter personal minime care sunt necesare pentru prestarea respectivelor servicii și le solicităm acestora să nu utilizeze datele cu caracter personal în niciun alt scop. Depunem toate eforturile pentru a ne asigura că toate entitățile cu care lucrăm stochează datele dumneavoastră cu caracter personal în condiții de siguranță și securitate.


    Unii dintre aceștia sunt, la rândul lor, operatori de date, cum ar fi alte companii aeriene, furnizorii de servicii conexe (asigurări, transfer, rent-a-car, instituții hoteliere), agenții de turism și își desfășoară activitatea comercială atât în Uniunea Europeană, cât și în afara Uniunii Europene.


    Unii dintre aceștia sunt terțe părți care nu intenționează să prelucreze datele, însă pot avea acces la acestea în îndeplinirea sarcinilor sau în interacțiunile lor cu Societatea, cum ar fi compania din cadrul grupului care asigură gestionarea infrastructurii IT a Societății, auditori financiari sau juridici.


    Datele cu caracter personal indicate mai sus pot fi puse la dispoziție sau transmite către terti și în următoarele situații:

    (i) autorități publice, auditori sau instituții cu competențe în realizarea de inspecții și controale asupra activității și activelor Societății, care solicita Societății să furnizeze informații, în virtutea obligațiilor legale ale acesteia din urma. Aceste autorități publice sau instituții pot fi poliția și autoritățile de reglementare, poliția de frontieră, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, Autoritatea Națională privind Securitatea Prelucrărilor Datelor cu Caracter Personal, Agenția Națională pentru Administrarea Fiscală, Inspectoratul General pentru Imigrări;

    (îi) pentru respectarea unei cerințe legale sau pentru protejarea drepturilor și activelor Societății noastre sau alte entități sau persoane, precum instanțe de judecată;

    (iii) terți achizitori, în măsura în care activitatea Societății ar fi transferată (în totalitate sau parțial), iar datele persoanelor vizate ar fi parte din activele care fac obiectul unei astfel de tranzacții.


    De asemenea, în scopurile prelucrării de mai sus, putem distribui datele dumneavoastră cu caracter personal către sucursalele și bazele de operare Dan Air, societăți care vor respecta instrucțiunile Societății în ceea ce privește prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal. Pentru mai multe informații referitoare la acestea, vă rugam să vizitați http://www.danair.aero/.


    Persoanele și entitățile cărora le putem distribui date cu caracter personal sunt următoarele:

    a) În scopul navigării pe site-ul web și în scopuri referitoare la utilizarea cookie-urilor, putem transmite datele cu caracter personal către furnizori de servicii de analiza și de motoare de căutare pentru ca aceștia să furnizeze servicii de întreținere a site-ului nostru web;

    b) Pentru a răspunde întrebărilor, solicitărilor sau reclamațiilor dumneavoastră, putem distribui datele dumneavoastră cu caracter personal către furnizorii noștri de servicii de centru de apel;

    c) Pentru organizarea și gestionarea campaniilor promoționale, precum și pentru analizarea eficacității acestora, putem distribui datele dumneavoastră cu caracter personal către agenții de publicitate și marketing sau agenții de media digitală sau agenții de rețele de socializare;

    d) Pentru comunicările de marketing direct, putem transmite datele cu caracter personal către agențiile de publicitate și marketing care realizează comunicarea în numele nostru;

    e) Pentru realizarea de sondaje sau studii de piață, anchete privind gradul de satisfacție a clientului sau pentru a obține feedback de la clienții noștri cu privire la produsele și serviciile noastre, putem distribui datele cu caracter personal către furnizori de servicii de sondaje sau studii de piață/anchete referitoare la clienți.


    4. TRANSFERUL DATELOR CU CARACTER PERSONAL IN STRĂINĂTATE


    Societatea poate, de asemenea, transfera datele dvs. cu caracter personal către state terțe care nu furnizează protecție adecvată privind procesarea datelor cu caracter personal, prin urmare am luat măsurile de protecție corespunzătoare pentru a ne asigura că informațiile personale procesate vor rămâne protejate în conformitate cu prezenta Politică de Confidențialitate atunci când sunt transferate internațional, inclusiv atunci când sunt procesate internațional de către furnizorii de servicii terți și partenerii noștri, în conformitate cu articolul relevant din RGPD care permite asemenea transferuri, respectiv art. 46 alin. (2), lit. c) din RGPD.

    Măsurile de protecție luate includ implementarea Clauzelor Contractuale Standard ale Comisiei Europene privind transferurile de informații personale către furnizorii de servicii terți din afara SEE și către partenerii noștri, ceea ce obligă furnizorii de servicii terți din afara SEE și partenerii noștri la protejarea informațiilor personale pe care le procesează din SEE în conformitate cu legislația privind protecția datelor din UE.

    În acest context, Clauzele Contractuale Standard pe care le utilizăm pot fi furnizate la cerere. Dacă aveți întrebări despre, sau aveți nevoie de informațîi suplimentare privind transferurile internaționale de date, ne puteți contacta la adresa https://danair.ro/contact


    5. CÂT TIMP STOCAM DATELE DUMNEAVOASTRĂ CU CARACTER PERSONAL


    Vom stoca datele dumneavoastră cu caracter personal doar pe perioada de timp necesară pentru atingerea scopurilor de prelucrare expuse mai sus, cu respectarea în același timp a cerințelor legale în vigoare. În cazul în care Societatea va stabili că are un interes legitim sau o obligație legală de a prelucra în continuare datele dumneavoastră cu caracter personal în alte scopuri, veți fi informați în mod corespunzător în acest sens.

    Odată ce perioada de prelucrare indicată mai sus expiră, iar Societatea nu mai are motive legale sau legitime de a prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal, datele vor fi șterse în conformitate cu procedurile acesteia, care pot implica arhivarea, anonimizarea sau distrugerea acestora.


    6. PRELUCRAREA DATELOR COPIILOR CU VÂRSTA DE SUB 16 ANI


    Toate activitățile de prelucrare a datelor cu caracter personal prezentate în această Politică se referă exclusiv la persoane care au cel puțin 16 ani. Utilizarea sistemelor, precum și a rezultatelor prelucrării este interzisă cu privire la copiii care nu au împlinit această vârstă fară consimțământul părinților/reprezentanților legali ai acestora. În cazul în care, în ciuda eforturilor noastre rezonabile de prevenire, o astfel de prelucrare are totuși loc, o vom înceta odată ce observăm faptul că utilizatorii nu au împlinit vârsta menționată mai sus.


    7. SECURITATEA PRELUCRĂRII DATELOR


    Societatea vă informează prin prezenta că evaluează și actualizează constant măsurile de securitate implementate pentru a asigura o prelucrare a datelor cu caracter personal în condiții de siguranță și securitate.


    8. REFUZUL PRELUCRĂRII ȘI CONSECINȚELE ACESTUIA


    Datele cu caracter personal prevăzute la scopurile 2.2., 2.3., 2.7., 2.8. reprezintă o obligație contractuală, iar persoana vizată trebuie să furnizeze datele cu caracter personal pentru a beneficia de serviciile solicitate, precum și pentru a soluționa cerințele adresate de către aceasta.

    În cazul în care persoana vizată nu furnizează datele pentru scopul mai sus menționat, Societatea se va afla în imposibilitate de a desfășură activitățile aferente scopurilor menționate anterior.


    9. DREPTURILE PERSOANELOR VIZATE


    În contextul prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal, aveți următoarele drepturi:


    • Dreptul de acces la datele cu caracter personal prelucrate: aveți dreptul de a obține confirmarea faptului că datele dumneavoastră cu caracter personal sunt sau nu prelucrate și, în caz afirmativ, de a avea acces la tipul de date cu caracter personal și condițiile în care sunt prelucrate, prin adresarea unei cereri în acest sens către operatorul de date;


    • Dreptul de a solicita rectificarea sau ștergerea datelor cu caracter personal: aveți posibilitatea de a solicita, prin adresarea unei cereri în acest sens către operatorul de date, rectificarea datelor cu caracter personal inexacte, completarea datelor incomplete sau ștergerea datelor dumneavoastră cu caracter personal în cazul în cazul în care:

    (i) datele nu mai sus necesare în scopul inițial (și nu există un nou scop legal)

    (îi) temeiul juridic al prelucrării este consimțământul persoanei vizate, persoana vizată își retrage consimțământul și nu există alt temei legal

    (iii) persoana vizată își exercită dreptul de a se opune, iar operatorul nu are motive legitime care să prevaleze pentru a continua prelucrarea

    (iv) datele au fost prelucrate ilegal,

    (v) ștergerea este necesară pentru conformarea cu legislația UE sau legislația română sau

    (vi) datele au fost colectate în legătură cu servicii ale societății informaționale oferite copiilor (dacă este cazul), când se aplică cerințe specifice cu privire la consimțământ


    • Dreptul de a solicita restrictionarea prelucrării: aveți dreptul de a obține restrictionarea prelucrării în cazurile în care:

    (i) considerați că datele cu caracter personal prelucrate sunt inexacte, pentru o perioada care să permită operatorului să verifice exactitatea datelor cu caracter personal;

    (îi) prelucrarea este ilegală, însă dumneavoastră nu doriți ca să vă ștergem datele cu caracter personal, ci să restrângem utilizarea acestor date;

    (iii) în cazul în care operatorul de date nu mai are nevoie de datele dumneavoastră cu caracter personal în scopurile menționate mai sus, însă dumneavoastră aveți nevoie de date pentru a constata, exercita sau apăra un drept în instanță sau

    (iv) v-ați opus prelucrării, pentru intervalul de timp în care să verificam dacă temeiurile legitime ale operatorului de date prevalează asupra drepturilor persoanei vizate;


    • Dreptul de a vă retrage consimțământul cu privire la prelucrare, atunci când prelucrarea are la bază consimțământul, fară însă a afecta legalitatea activităților de prelucrare realizate până în momentul respectiv;


    • Dreptul de a vă opune cu privire la prelucrarea datelor din motive legate de situația particulară în care vă aflați, atunci când prelucrarea se întemeiază pe interes legitim, precum și de a vă opune, în orice moment, prelucrării datelor în scopuri de marketing direct, inclusiv crearea de profiluri;


    • Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automatizată, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizată sau o afectează pe aceasta în mod similar;


    • Dreptul la portabilitatea datelor, însemnând dreptul de a vă primi datele cu caracter personal pe care le-ați furnizat operatorului de date într-o forma structurată, utilizată în mod curent și care poate fi citita automat, precum și dreptul de a transfera respectivele date către un alt operator, în cazul în care prelucrarea are la baza consimțământul dumneavoastră sau executarea unui contract și se realizează prin mijloace automate;


    • Dreptul de a depune o plângere la Autoritatea de Protecție a Datelor (ANSPDCP) și dreptul de a vă adresa instanțelor de judecată competente.


    Drepturile de mai sus pot fi exercitate în orice moment. Pentru exercitarea acestor drepturi, ne puteți contacta la adresa https://danair.ro/contact sau să adresați o solicitare în scris, datată și semnată sau în format electronic la următoarea adresa: BUCUREȘTI, sector 1, Str. STR. GÂRLEI, Nr. 190A, București, Romania.

    De asemenea, în cazul în care doriți să vă retrageți consimțământul acordat cu privire la scopurile de marketing direct, aveți posibilitatea de a utiliza opțiunea „dezabonare” care este inclusă în fiecare comunicare de marketing.


    10. MODIFICĂRI LA ACEASTĂ POLITICĂ


    Această Politica de Confidențialitate poate suferi din când în când modificări și poate fi actualizată de către Societate, după cum vă fi necesar. Societatea vă va notifica referitor la orice modificări materiale sau substanțiale ale acestei Politici de Confidențialitate și se va asigura că respectiva notificare este efectuată într-o manieră care asigură luarea acestora la cunoștință de către dumneavoastră, spre exemplu prin utilizarea adresei de e-mail pe care ne-ați furnizat-o, sau orice mijloace adecvate care să asigure o comunicare efectivă.


    În cazul biletelor de călătorie achiziționate prin intermediul canalelor de distribuție Business-to-Customer (website Dan Air, aplicația mobila Dan Air, call center Dan Air sau birouri de ticketing Dan Air), plata acestora se poate efectua prin card bancar.


    În acest caz, plățile trebuie să fie autorizate de către titularul cardului menționat în rezervare. Operatorul de transport aerian își rezervă dreptul de a anula rezervarea, fară o notificare prealabilă, în cazul în care are motive rezonabile să considere că pasagerul sau titularul cardului sunt implicați în orice tip de activitate frauduloasă sau acționează contrar relației contractuale, bunei-credințe sau legislației. O astfel de suspiciune poate porni de la următoarele situații:

    1. informațiile furnizate pentru efectuarea rezervării sunt eronate, false, necorespunzătoare, înșelătoare, contradictorii sau au legătură cu un comportament fraudulos;

    2. au existat mai multe încercări de efectuare a plații, fiind introduse date contradictorii;

    3. pasagerul nu a furnizat, atunci când i s-a solicitat în cadrul unui control de securitate, datele de contact ale titularului cardului;

    4. titularul cardului nu a autorizat plata și susține că rezervarea a fost efectuată în mod fraudulos;

    5. titularul cardului sau pasagerul au realizat activități frauduloase în trecut sau au solicitat anumite rambursări frauduloase;

    6. titularul cardului sau pasagerul utilizează canalele de distribuție B2C într-un mod pe care Dan Air îl considera în mod rezonabil că fiind un abuz al relației contractuale, bunei-credințe sau a legislației;

    7. titularul cardului sau pasagerul încalcă drepturile de autor, brevetele, mărcile comerciale, secretul comercial sau alte drepturi de proprietate intelectuală sau de confidențialitate ale operatorului de transport aerian;

    8. titularul cardului sau pasagerul acționează într-o manieră defăimătoare, calomnioasă, amenințătoare sau oferă produsele și serviciile Dan Air, direct sau indirect, într-un mod nepermis;

    9. titularul cardului sau pasagerul utilizează ceea ce Dan Air consideră în mod rezonabil ca fiind fonduri potențial frauduloase;

    10. titularul cardului sau pasagerul își desfășoară activitatea sau utilizează canalele de distribuție B2C, într-un mod care poate da naștere la reclamații, litigii, chargebacks, taxe, amenzi sau alte obligații și răspunderi care ar putea afecta operatorul de transport aerian;

    11. titularul cardului sau pasagerul facilitează orice viruși sau alte rutine de programare care pot deteriora, interfera, intercepta sau expropria orice date, informații sau sisteme ale operatorului de transport aerian;

    12. titularul cardului sau pasagerul utilizează orice dispozitiv automat sau proces manual pentru a monitoriza, copia, manipula, modifica sau corupe securitatea și funcționalitatea sistemelor sau canalelor de distribute B2C ale operatorului de transport aerian;

    13. titularul cardului sau pasagerul acționează sau omite să acționeze într-un mod care poate provoca pierderi pentru Dan Air sau orice terță parte.


    Pasagerii pot efectua plata serviciilor de călătorie achiziționate utilizând un card Visa, MasterCard sau Maestro. Plata se poate efectua în moneda EUR.


    După confirmarea plății către Dan Air, pasagerul va primi biletele pe adresa de e-mail comunicată în rezervare, în decurs de 48 (patruzeci și opt) de ore.


    În cazul biletelor de călătorie achiziționate prin intermediul canalelor de distribuție Business-to-Business (portal B2B, API sau agregatori autorizați), plata acestora se poate efectua prin card bancar.


    Operatorul de transport aerian își rezerva dreptul de a refuza plata, fară o notificare prealabilă, în cazul în care are motive rezonabile să considere că Agentul este implicat în orice tip de activitate frauduloasă sau acționează contrar relației contractuale, bunei-credințe sau legislației. O astfel de suspiciune poate porni de la următoarele situații:

    1. informațiile furnizate pentru efectuarea rezervării sunt eronate, false, necorespunzătoare, înșelătoare, contradictorii sau au legătură cu un comportament fraudulos;

    2. au existat mai multe încercări de efectuare a plății, fiind introduse date contradictorii;

    3. Agentul nu poate furniza, atunci când i se solicita în cadrul unui control de securitate, informațiile necesare referitoare la acesta sau la pasager;

    4. Agentul a realizat activități frauduloase în trecut sau a solicitat anumite rambursări frauduloase;

    5. Agentul utilizează canalele de distribuție B2B într-un mod pe care Dan Air îl considera în mod rezonabil că fiind un abuz al relației contractuale, bunei-credințe sau a legislației;

    6. Agentul încalcă drepturile de autor, brevetele, mărcile comerciale, secretul comercial sau alte drepturi de proprietate intelectuală sau de confidențialitate ale operatorului de transport aerian;

    7. Agentul acționează într-o manieră defăimătoare, calomnioasă, amenințătoare sau oferă produsele și serviciile Dan Air, direct sau indirect, într-un mod nepermis;

    8. Agentul se prezintă ca făcând parte sau acționând în numele și pe seama Dan Air;

    9. Agentul utilizează ceea ce Dan Air consideră în mod rezonabil ca fiind fonduri potențial frauduloase;

    10. Agentul își desfășoară activitatea sau utilizează canalele de distribuție B2B, într-un mod care poate da naștere la reclamații, litigii, chargebacks, taxe, amenzi sau alte obligații și răspunderi care ar putea afecta operatorul de transport aerian;

    11. Agentul facilitează orice viruși sau alte routine de programare care pot deteriora, interfera, intercepta sau expropria orice date, informații sau sisteme ale operatorului de transport aerian;

    12. Agentul utilizează orice dispozitiv automat sau proces manual pentru a monitoriza, copia, manipula, modifica sau corupe securitatea și funcționalitatea sistemelor sau canalelor de distribute B2B ale operatorului de transport aerian;

    13. Agentul acționează sau omite să acționeze într-un mod care poate provoca pierderi pentru Dan Air sau orice tertă parte.


    Agenții pot efectua plata serviciilor de călătorie achiziționate prin intermediul portalului B2B, utilizând un card Visa, MasterCard sau Maestro. Plata se poate efectua în moneda EUR. Dan Air își rezerva dreptul de a limita metodele de plată și monedele disponibile în canalul API.


    Dan Air își rezervă dreptul de a refuza la plată cardurile de credit emise în numele Agentului sau în numele unei persoane autorizate să acționeze în numele Agentului, în cazurile în care acestea nu au fost autorizate în prealabil de Dan Air. Pentru o astfel de autorizare ne puteți contacta la adresa https://danair.ro/contact


    Dan Air își rezervă dreptul de a aplica taxe de procesare a plaților în cazul în care sunt utilizate carduri de credit emise în numele Agentului sau în numele unei persoane autorizate să acționeze în numele Agentului.


    Dan Air poate oferi Agenților posibilitatea de a utiliza metode alternative de plată, fară costuri suplimentare, cum ar fi depozitele pre-plătite prin transfer bancar în conturile Dan Air menționate mai sus.


    Adițional, astfel cum a fost comunicat în cadrul procesului de înregistrare în portalul B2B sau în pagina informativă Newsletter, Dan Air poate oferi Agenților condiții speciale de gestionare, schimbare sau plată a rezervărilor efectuate prin intermediul portalului B2B.

    Dan Air își rezerva dreptul de a elimina autoritatea de ticketing a Agentului sau accestul acestuia la canalele de distribuție Business-to-Business daca Agentul nu respectă Politica de Plată, Condițiile de Călătorie și/sau orice alte acorduri încheiate între părți.

Abonează-te la Newsletter

Află informații și cele mai noi oferte pentru destinațiile tale favorite!

Întrebări frecvente

Găsește rapid și ușor răspunsurile la întrebările tale!

După ce ați plătit rezervarea, pe ecran va fi afișată o confirmare și vă va fi trimisă prin e-mail.

Fie că doriți să vă bucurați de priveliștea de pe scaunul de la fereastră, să profitați de flexibilitatea unui loc pe culoar sau pur și simplu să arătați întreaga familie împreună, puteți selecta locurile pe care le doriți atunci când vă rezervați biletele. Selectarea locurilor este posibilă pe site-ul companiei, la secțiunea "Meniu" -> "Rezervare locuri".

În cazul unei modificări voluntare, locul achitat anterior nu se transferă pentru data nouă de zbor. Suma achitată anterior pentru rezervarea locului nu se rambursează.

Pentru a vă schimba biletul, în funcție de tipul de tarif aplicat, veți plăti o taxă de schimbare. Dacă vă schimbați biletul la o clasă superioară, veți plăti, de asemenea, diferența dintre tariful inițial și noul tarif, cu condiția să existe locuri disponibile.